برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آمادگی_برای_نوشتن

در این ویدیو #آمادگی_برای_نوشتن #مداد_گرفتن #آموزش_نحوه_مدادگرفتن بررسی میکنیم.

به نام خدا 

بچه های مام پلاس سلام 

 

به کودک کمک کنید مداد خود را به خوبی در دست بگیرد:

 

هنگامی که کودکان وارد مدرسه می شوند، با چالش های زیادی روبرو می شوند و برخی از آنها در  این مسیر  با مشکلات بیشتری روبرو می شوند.

 

 

در میان این مشکلات، مشکلات مربوط به مهارت های حرکتی ظریف کودک  قابل توجه است مانند: غذا خوردن باقاشق  چنگال، استفاده از قیچی، مداد در دست گرفتن... بسیاری از فعالیت های کوچک روزانه که نیاز به هماهنگی خوب بازوها، دست ها و انگشتان دارد. بنابراین، برای کمک به آنها برای آماده شدن هرچه بهتر برای این مراحل جدید  باید چگونه به آنها کمک کنیم که یاد بگیرند که مداد خود را به خوبی در دست بگیرند!

 

 

مداد خود را خوب نگه دارید:  چیزی که باید بدانید این است که این فرآیند در چندین مرحله  پیشرفت می کند . این یادگیری از حدود 1 یا 2 سالگی شروع می شود و تا سن 5-6 سالگی که گرفتن مداد کامل  می شود به طور مداوم کار می کند.

 

✍🏼مرحله اول حدود 1-2 سال:

 کودک شروع به کشف لذت های ابله سازی می کند! در ابتدا مداد یا گچ را با تمام دست می گیرد، تمام انگشتانش روی جسم بسته می شود و خطوط در همه جهات به هم می پیوندند. به این معنی که با این گرفتن، کل بازو با هر ضربه مداد حرکت می کند. حرکات بازوها، مچ دست و انگشتان هنوز مشخص نیست.

مرحله دوم حدود 2-4 سال:

سپس کودک وارد دوره انتقالی می شود. او هنوز از تمام انگشتانش برای نگه داشتن مداد استفاده می کند، اما انگشت شست و اشاره اکنون به سمت پایین است. کل بازو همچنان برای حرکت نوشتن ضروری است اما کم کم روی حرکات مچ دست و ساعد کار می شود.

مرحله سوم حدود 4-6 سال:

اکنون مداد بین انگشت شست و سبابه نگه داشته می شود! انگشت وسط یا حلقه هنوز مدتی برای فشار دادن به مداد استفاده می شود اما کم کم گرفتن مداد  درست می شود. انگشتان دست نیز به کاغذ نزدیک و نزدیکتر می شوند که به نوشتن دقیق تر کمک می کند. مهارت و دقت حرکات کودک البته با افزایش سن بهبود می یابد. بنابراین رشد آنها در اطراف گرفتن مداد با شما در مراحل 1 و 2 آغاز می شود!

 

چند نکته برای کمک به کودکان در نگه داشتن مداد

 

! اگر این یادگیری به طور کلی کاملاً طبیعی رسبد، باز هم می توانید کمک کنید تا این یاد گیری کاملتر شود.

.برای کمک به آنها، در اینجا چند ترفند کوچک وجود دارد تا  کودکتان یاد بگیرد چگونه مداد خود را به خوبی در دست بگیرد!

 

✍🏼به آنها مداد رنگی کوچک بدهید! زیرا باعث می شود که آنها فقط از انگشت شست و اشاره استفاده کنند و فضای کمتری برای انگشتان دیگر باقی بگذارند. حتی می توانید مدادهای رنگی بزرگی را که دارید نصف کنید یا از این "سنگ های مدادی" کوچک استفاده کنید.

 

✍🏼برای کار بر روی حرکت گیره بین انگشت شست و سبابه، فعالیت هایی مانند پاره کردن روزنامه ها، زدن مهره ها، کشیدن بند کفش از سوراخ های یک کفش... یک دستمال کوچک به آنها بدهید.(یا شی قابل انعطاف دیگر) تا در طول جلسه طراحی در کف دست خود پنهان شوند. بنابراین آنها موظف خواهند بود که انگشت حلقه و انگشت کوچک را به حرکت درآورند تا دستمال را پنهان نگه دارند و راحت تر مداد خود را با انگشت شست و اشاره یا وسط خود نگه می دارند. این به آنها کمک می کند دو طرف دست را از هم جدا کنند و دستگیره مداد را فقط روی 3 انگشت متمرکز کنند.

 

🔷 🔷 🔷جهت مشاهده ویدیو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنطیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید. 

برای مشاهده ویدیو های بیشتر از مداد گرفتن دست روی لینک زیر کلیک کنید. 

 🔶 🔶مداد دست گرفتن


برچسب ها

خانم کلوشانی

خانم کلوشانی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود